loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته

بازدید : 206
شنبه 10 آبان 1399 زمان : 12:21

به احتمال زیاد مطالب زیادی از ایمیل مارکتینگ خوانده اید یا تجربه ارسال انبوه ایمیل را داشته باشید . در این مقاله بیشتر قصد داریم به صورت کاملا کاربردی به مسائلی بپردازیم که از اهمیت بالایی در بازاریابی ایمیلی برخوردار است و کمتر مقاله ای به زبان فارسی به آن پرداخته باشد ولی در ابتدا به توضیح مختصری از تاریخچه ایمیل مارکتینگ و نحوه بازاریابی محتوایی آن پردازیم. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که ایمیل مارکتینگ چیست و شما را با ۳ ابزار قدرتمند و سه نمونه موفق ایرانی آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه ایمیل و ایمیل مارکتینگ

شاید باورتان نشود اولین ایمیل در سال ۱۳۵۰ توسط کامپیوترهای اولیه آن زمان ارسال شد و اولین سیستم مدیریت ایمیل یک سال بعد آن معرفی شد و شاید بتوان گفت اولین ایمیل مارکتینگ در سال ۱۳۵۷ توسط گری تورک مارکتر آن زمان با ارسال ایمیل به چهارصد آدرس ایمیل انجام شد. در سال ۱۳۶۱ نامه الکترونیکی (electronic email) به ایمیل تغییر نام داده شد.جالب است بدانید در سال ۱۳۶۷ کلمه اسپم یا همان هرزنامه در فرهنگ لغت آکسفورد معرفی شد. اولین نرم افزار ارسال ایمیل لوتوس نوت نام داشت که توسط آی بی ام توسعه پیدا کرده بود و همان سال AOL اولین سرویس ایمیل خود را رونمایی کرد. و در سال ۱۳۷۰ بود با آغاز به کار اینترنت ایمیل مارکتینگ در حال شکل گیری بود. در سال ۱۳۸۲ بود که قوانین اسپم رسما طراحی شد و از آن پس می توانستیم ایمیل های که انبوه ارسال می شد را اسپم معرفی کرد. در سال ۱۳۸۸بود که ارسال ایمیل ها بهبود پیدا کرد هدف مند تر شد و کمپین های ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه ای شکل گرفت. و امروز دنیای جمع آوری دیتا و اطلاعات. ایمیل مارکتینگ ای که امروز شاهد آن هستیم بسیار اختصاصی و هدفمند طراحی شده که سعی داریم در این مقاله بیشتر به آن بپردازیم

از اینجا بخوانید : همه چیز درباره طراحی ایمیل

راهکارهای موفقیت در ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ -

ابتدا این سوال را باید بپرسیم آیا واقعا ایمیل مارکتینگ هنوز زنده است و جزیی از راهکارهای مهم بازاریابی به حساب می آید.آیا واقعا در سالی که هستیم ایمیل مارکتینگ از راه حل های بازاریابی به روز است.

جواب ما بله است. ایمیل از قدیمی ترین ابزارهای اینترنت هست و تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار است پس حضور در آن و بازاریابی نیز به طبع اهمیت بالایی خواهد داشت. بر اساس تحقیقات گسترده ای که در سال ۲۰۱۸ انجام گرفت مشخص شد از موثرترین روش های بازاریابی دیجیتالی هست حتی نسبت به سئو وب سایت ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و افیلیت مارکتینگ مشخص شد علت این موضوع استفاده زیاد افراد از ایمیل است و اگر شما به درستی در صندوق پستی مخاطب خود حضور داشته باشید بهترین بازاریابی را انجام داده اید.

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ در آمریکا انجام شد مشخص شد ۸۵ درصد از کاربران بزرگسال در اینترنت از ایمیل به صورت روزانه استفاده می کنند. در صورتی که این آمار برای موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی بسیار کمتر است.

پس چرا نباید به فکر ایجاد یک استراتژی درست ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای تجارت خود باشیم. که بیشتر به این نکات خواهیم پرداخت.

” همیشه به یاد داشته باشید شما در صندوق پستی مخاطبانتان مهمان هستید”

زمانی که مخاطب شما این اجازه را می دهد وارد اینباکس یا همان خانه آن شوید مانند این است شما به یک شام از طرفش دعوت شده اید و باید یک سری مسائل را رعایت کنید مثلا با کفش وارد نشوید, لباس مناسب بپوشید و مودب باید باشید

کسب اجازه از مخاطب

این را بدانید بدون دعوت و اجازه شما نمی توانید برای صرف شام مهمان کسی باشید پس همیشه به یاد داشته باشید همه کمپین های موفق ایمیل مارکتینگ با کسب اجازه از مخاطب انجام میگیرد.

راه های زیادی برای کسب این اجازه وجود دارد مثلا عضویت خود مخاطب در خبرنامه جذاب شما یا دعوت از ایشان برای عضویت در باشگاه مشتریان به صورت کاملا دلخواه . کاملا شفاف و صادق باشید محتوای جذابی تولید کنید تا مخاطب شما جذب این کیفیت و صداقت شما شود. قطعا شما قصد کمک دارید و اصلا به جنبه های مارکتینگ فکر نکنید و تمرکز خود را بر روی ارائه عالی ترین خبر ها و سرویس های ممکن کنید و این را بدانید موفقیت به صورت کاملا اتوماتیک سراغ شما خواهد آمد.

همیشه به یاد داشته باشید برای اینکه مخاطب شما جذب شما شود باید از یک سری اصول هم پیروی کنید و ارزشی برای میزبان خود خلق کنید.

به عنوان مثال :

  • دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی
  • دانلود رایگان و راحت یک نرم افزار کم یاب
  • ارسال یک محتوای عالی و آپدیت شده توسط شما
  • ارسال کد تخفیف

و سایر خدمات رایگانی که به ازای دریافت آدرس ایمیل و اجازه از مخاطب شما برای آن ارسال خواهید کرد.

تولید محتوای با کیفیت جدید و جذاب

اگر شما از عبارات تحریک آمیز برای جذب مخاطب خود استفاده کرده اید از دکمه های CTA هیجان انگیز در وب سایت خود داشته اید تا بهترین بانک آدرس ایمیل را داشته باشید و به مخاطبین خود قول داده اید هر هفته خبر ها ی داغی را ارسال خواهید کرد اگر به قول خود عمل نکنید و محتوای با کیفیت ای را ارسال نکنید به زودی کمپین ایمیل مارکتینگ شما با شکست مواجه خواهد شد

چه زمانی را برای ایمیل مارکتینگ باید انتخاب کنیم

این را بدانید ارسال ایمیل یک کمپین ایمیل مارکتینگ برعکس ظاهر آن که ساده به نظر می آید بسیار پیچیده و سخت است چرا که شما ایمیل ارسال می کنید نه برای حال و احوال پرسیدن شما ایمیل مارکتینگ می کنید تا برند شما بیشتر دیده شود خدمات بهتری ارائه دهید یا محصول خود را بهتر به فروش برسانید پس همیشه از خودتان بپرسید آیا ایمیل های من بهترین اطلاعات را ارسال می کنند ایا عالی تنظیم شده اند در موبایل و تبلت به چه شکلی نمایش داده می شوند.

هر تجارت و کسب و کاری راه کارها و فوت و فن خود را دارد ممکن است شما خدمات نظافت منزل ارائه دهید، پس باید بدانید چه زمانی بهترین زمان برای یاد آوری خدمات شما است یا ممکن است شما موبایل می فروشید باید بدانید مخاطب شما که قرار است از شما موبایل بخرد عاشق چه اطلاعات و آفر هایی هست که دوست دارد از شما بشنود.

به چه صورت قبل از ارسال، ایمیل را تنظیم و طراحی کنیم

بیاید ابتدا تفاوت یک خبرنامه بد با خوب را با هم بررسی کنیم یک خبرنامه بد شاید دوماه منظم ارسال شود ولی ماه سوم خبری از آن دیگه نباشه خبرنامه ای خوب خواهد بود که منظم به صورت هفتگی یا ماهانه همانطور که وعده داده بود ارسال بشه و محتوای مفید و مختصری داشته باشه .

خبرنامه های بد در قالب ها و طرح های متفاوت ارسال میشه ولی همیشه خبرنامه هایی که از کمپانی های بزرگ دریافت می کنید همه با یک فرمت واحد و با محتوایی عالی ارسال میشه.

من ماهی یک بار از سرچ کنسول گوگل (وبمستر) ایمیلی دریافت می کنم که به صورت خیلی مفید و مختصر اتفاقاتی که در وب سایت من رخ داده را به صورت گرافیکی و عالی ارایه میده یا از شرکت اپل ایمیل هایی دریافت میکنم که محصولات و خبرهای عالی را اطلاع رسانی میکنه.

باید بدانیم مخاطبین ما در انتظار چه اطلاعات و محتواهایی هستند و بر روی آن تمرکز کنیم. کمتر ایمیل ارسال کنیم ولی منظم با محتوایی عالی. من ارسال یک مرتبه ایمیل در ماه با کیفیت عالی را نسبت به چهار مرتبه ایمیل در ماه با محتوایی متوسط را ترجیح می دهم.

اگر در شرکت خود طراح UI و گرافیست ندارید خیلی شرکت های ایمیل مارکتینگ ابزارهای خوبی را در اختیارتان می گذارند تا به راحتی بتوانید ایمیل خود را طراحی و تولید کنید

همیشه کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را آنالیز کنید

استفاده از ابزارهای آنالیز یکی از بهترین راه حل ها برای بررسی مخاطبین و محتوای ایمیل شما هست.

همیشه به میزان باز شدن ایمیل ها, کلیک بر روی دکمه های که روی ایمیل خود طراحی کردین دقت کنید استفاده از تیتر مناسب درصد باز شدن ایمیل های شما را بسیار بالا خواهد برد. همیشه از تیتر هایی استفاده کنید که خواننده را ترغیب به باز کردن ایمیل شما کند با توجه به اینکه خیلی ها گفته اند زمان ارسال ایمیل اهمیتی ندارد ولی به اعتقاد من زمان ارسال ایمیل میزان باز شدن ایمیل شما را بالا خواهد برد مثلا زمانی که ایمیل شما ۸ صبح شنبه به دست مخاطب میرسه میزان باز شدن آن بیشتر خواهد بود تا ۸ شب دلیل این امر بالاتر بودن ایمیل شما نسبت به سایر ایمیل ها و زمان چک کردن ایمیل ها است.

استفاده از لینک لغو عضویت بسیار مهم است و مخاطبین شما باید به راحتی هر زمان که تمایل به دریافت خبرنامه نداشتند بتوانند عضویت خود را لغو کنند میزان مخاطبینی که از اشتراک خبرنامه شما خارج می شوند و دکمه لغو عضویت را میزنند نیز بسیار مهم است و باید آنالیز و بررسی شود

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

بررسی ارزش لیست ایمیل شما

لیست ایمیل مخاطبین شما یکی از با ارزش ترین دارایی های تجارت شما محسوب می شود هر زمان بدانید چگونه با این لیست رفتارکنید تمام هزینه هایی که پرداخت کرده اید بابت این لیست به شما باز خواهد گشت.

طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام گرفته ده دلار بابت هر عضوی که شما میگیرید هزینه می شود . پس حتی از دست دادن یک مخاطب اهمیت بالایی پیدا می کنه.

از آنالیز و آنالیتیکس غافل نشوید

اگر شما از ایمیل مارکتینگ غافل شده اید زمان آن است که مجدد تجارت خود و راه کارهای بازاریابی آن را مجدد بررسی کنید. امروزه ایمیل مارکتینگ اصولی و درست برخلاف تصوراتی که می شود بازخورد بسیار عالی در کمپین های تبلیغاتی شما خواهد داشت .

مجدد این را یادآوری می کنم شما مهمان مخاطبانتان هستید و این اجازه را پیدا کرده اید در صندوق های پستی شان حضور داشته باشید پس همیشه مودب باشید بدانید چه اطلاعاتی را دوست دارند از شما دریافت کنند چه زمانی باید خودتان را یادآوری کنید و چه ارزشی را برای آنها خلق خواهید کرد.

از آنالیز و ابزارهای آنالیتیک غافل نشید . ایمیل های خود را زیبا مختصر و واکنش گرا ( responsive ) نسبت به انواع موبایل ها تبلت ها و کامپیوتر ها طراحی کنید. دکمه های تحریک آمیز (call to action ) و تیترهای جذاب بسیار نقش مهمی در موفقیت شما دارند و بدانید اگر مخاطب شما جذب ایمیل نشود به راحتی شما را ترک خواهد کرد.

از اینجا بخوانید : ۱۳ موردی که پیش از ارسال ایمیل تبلیغاتی بعدی خود باید چک کنید

۳ ابزار ایمیل مارکتینگ

برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ سرویس‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه بهترین سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه را معرفی خواهیم کرد.

۱. سرویس ایمیل Mailchimp

ایمیل مارکتینگ -

Mailchmip بالاترین میزان استفاده را در بین رقبای خود دارد و بسیاری از شرکت‌های بین المللی از این ابزار برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون ایمیل از طریق سرویس Mailchmip ارسال می‌شود که خبر از قابیلیت‌های خاص این سرویس برای راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ گسترده دارد. این ابزار قدرتمند دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که نسخه رایگان آن امکانات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از امکانات سرویس ایمیل میل چیمپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارائه گزارش تحلیلی
  • ویرایشگر قوی با رابط کاربری ساده
  • قالب‌های سفارشی و پشتیبانی از قابلیت Drag & Drop
  • قابلیت ریسپانسیو ساختار ایمیل برای نمایش موبایلی
  • ارسال ایمیل خودکار
  • دسته بندی لیست مخاطبان
  • تهیه فرم ثبت نام

۲. سرویس MailerLite

ایمیل مارکتینگ -

سرویس ایمیل مارکتینگ MailerLite در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود که سرویس رایگان این ابزار امکانات خوبی را برای شروع بازاریابی ایمیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم سرویس میلرلایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ساخت خبرنامه حرفه ای با بلوک‌های آماده
  • ساخت لیست ۱۰۰۰ کاربره و ارسال ۱۲۰۰۰ ایمیل در ماه
  • زمانبدی ارسال ایمیل
  • یکپارچه سازی محتوای شبکه‌های اجتماعی با سرویس ایمیل
  • ریسپانسیو بودن صفحه لندینگ خبرنامه

۳. سرویس Sender

ایمیل مارکتینگ -

سرویس ایمیل مارکتینگ Sender نیز یکی از پر طرفدارترین سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه است که برای بازاریابی محتوایی محبوبیت بسیاری در بین مارکترها دارد. این سرویس نیز دارای دو نسخه پولی و رایگان بوده که امکانات کافی را براه راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیارتان قرار می‌دهد مانند:

  • ساخت لیست ۲۵۰۰ کاربره و ارسال ۱۵۰۰۰ ایمیل در ماه
  • رابط کاربری ساده
  • قالب آماده برای طراحی صفحه لندینگ محتوای ایمیل
  • امکان افزودن محتوای چندرسانه‌ای به صفحه لندینگ
  • پشتیبانی ویرایشگر از قابلیت Drag & Drop
  • امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن در نسخه وب
  • بهینه سازی برای نمایش موبایلی
  • آنالیز رفتار کاربران
  • دارای افزونه وردپرس سندر

این ۳ ابزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را برای شما بسیار ساده می‌کند و برای کاربرانتان تجربه جذابی از دریافت محتوای ایمیلی با کیفیت را رقم میزند.

از اینجا بخوانید : ۷ سرویس بازاریابی ایمیلی برتر برای کسب و کارهای کوچک

بررسی ۳ نمونه ایمیل مارکتینگ موفق ایرانی

در انتها سه مثال از ایمیل مارکتینگ های خوب نت برگ, مرکز خرید روشا و وب سایت فلای تودی را بررسی می کنیم

۱.شرکت نت برگ

کمپین ایمیل مارکتینگ : ارسال آخرین تخفیف های گروهی جذاب به اعضا خود

شرکت ارسال کننده ایمیل : getresponse

عنوان ایمیل : 🔥تخفیف‌های داغ داغ مراکز تفریحی و رستوران‌ها

این وب سایت از شرکت های مطرح در ارائه خدمات تخفیف های گروهی هست که یکی از راهکارهای همیشگی بازاریابی آن ایمیل مارکتینگ بوده است . قصد داریم قسمت های مختلف طراحی شده یکی از ایمیل های این شرکت را بررسی کنیم همانطور که در تصویر میبینید از تیتر جذاب و تحریک کننده ای در ایمیل خود استفاده کرده اند عبارت داغ داغ و یک ایموجی آتش ترکیب هیجان انگیزی برای تحریک کردن مخاطبانش بوده توجه داشته باشید اکثر شرکت های ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ امکان اضافه کردن ایموجی ها را به شما می دهند حتی شما می توانید با کپی کردن ایموجی می توانید در تیتر و متن خود از این ترفند برای جذاب تر شده ایمیلتان استفاده کنید.

نت برگ بیشتر در ایمیل های خود از تصویر های از پیش طراحی شده استفاده می کند به همراه لینک های مربوطه آن در این ایمیل تمرکز نت برگ بیشتر بر روی تخفیف بیست درصدی رستوران پرپروک بوده و در کنار آن چندین تخفیف دیگر تابستانی گنجانده شده است

در انتهای ایمیل به درستی شبکه های اجتماعی لینک پیام رسان تلگرام و اپلیکیشن های شرکت به خوبی طراحی شده و شماره تماس و پشتیبانی

همینطور که ملاحظه می کنید لغو عضویت هم در انتها استفاده شده البته خیلی ریز طراحی شده که بهتر است بزرگتر نشان داده شود

در مجموع این وب سایت به خوبی توانسته از سیستم ایمیل مارکتینگ برای رشد تجارت خود و همچنین خدمات رسانی و اطلاع رسانی به مخاطبین خود استفاده کند.

۲.مرکز خرید روشا

کمپین ایمیل مارکتینگ : معرفی شبکه های اجتماعی مرکز اطلاع رسانی واحد های مختلف این مرکز خرید ارسال فاکتورهای خرید

شرکت ارسال کننده ایمیل : mailerlite

عنوان ایمیل : کشف مزه‌های جدید در ماهشام مارکت

یکی از مراکز خریدی که توجه من را به خود جلب کرد مرکز خرید روشا بود. این مرکز خرید با داشتن تیم آی تی خوب توانسته به خوبی از سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده کند. بعد از خریدی که داشتم متوجه شدم فاکتور خرید به آدرس ایمیل من ارسال شده. این شرکت با جمع آوری اصولی آدرس ایمیل های مخاطب ها و مشتریان خود توانسته به صورت موفق هم خبرنامه های جذابی ارسال کند و هم به هنگام خرید فاکتور به صورت عالی ایمیل شود.

همیشه فاکتور های کاغذی که از فروشنده دریافت می کنیم یا مفقود می شوند یا از بین می روند. با این ایده خوب شما تمام خرید های خود را در ایمیل خود آرشیو خواهید داشت و به راحتی خرید های خود را بعد از مدت ها می توانید بررسی کنید.

۳.وب سایت فلای تودی

کمپین ایمیل مارکتینگ : ارایه آفرها تخفیف ها و خدمات ویژه شرکت از جمله ویزا, بلیط و رزرو هتل.

شرکت ارسال کننده ایمیل : mailchimp

عنوان ایمیل : Fly Today | بهترین قیمت خدمات ویزای دبی‎

فلای تودی یکی از شرکت های فعال در ارائه خدمات آنلاین گردشگری و فروش بلیط و هتل می باشد که از ایمیل مارکتینگ به نحو احسن استفاده می کند همینطور که در تصویر میبینید ارائه خدمات ویزا دبی را به صورت کاملا گرافیکی و مناسب برای مخاطب های خود ارسال کرده این شرکت بیشتر از ایمیل های گرافیکی و عکس استفاده می کند.

در انتهای ایمیل شماره تماس ها جهت ارتباط با کارشناسان شرکت و همچنین شبکه های اجتماعی به صورت مناسب جایگذاری و طراحی شده است و همچنین لینک لغو عضویت.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن

به احتمال زیاد مطالب زیادی از ایمیل مارکتینگ خوانده اید یا تجربه ارسال انبوه ایمیل را داشته باشید . در این مقاله بیشتر قصد داریم به صورت کاملا کاربردی به مسائلی بپردازیم که از اهمیت بالایی در بازاریابی ایمیلی برخوردار است و کمتر مقاله ای به زبان فارسی به آن پرداخته باشد ولی در ابتدا به توضیح مختصری از تاریخچه ایمیل مارکتینگ و نحوه بازاریابی محتوایی آن پردازیم. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که ایمیل مارکتینگ چیست و شما را با ۳ ابزار قدرتمند و سه نمونه موفق ایرانی آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه ایمیل و ایمیل مارکتینگ

شاید باورتان نشود اولین ایمیل در سال ۱۳۵۰ توسط کامپیوترهای اولیه آن زمان ارسال شد و اولین سیستم مدیریت ایمیل یک سال بعد آن معرفی شد و شاید بتوان گفت اولین ایمیل مارکتینگ در سال ۱۳۵۷ توسط گری تورک مارکتر آن زمان با ارسال ایمیل به چهارصد آدرس ایمیل انجام شد. در سال ۱۳۶۱ نامه الکترونیکی (electronic email) به ایمیل تغییر نام داده شد.جالب است بدانید در سال ۱۳۶۷ کلمه اسپم یا همان هرزنامه در فرهنگ لغت آکسفورد معرفی شد. اولین نرم افزار ارسال ایمیل لوتوس نوت نام داشت که توسط آی بی ام توسعه پیدا کرده بود و همان سال AOL اولین سرویس ایمیل خود را رونمایی کرد. و در سال ۱۳۷۰ بود با آغاز به کار اینترنت ایمیل مارکتینگ در حال شکل گیری بود. در سال ۱۳۸۲ بود که قوانین اسپم رسما طراحی شد و از آن پس می توانستیم ایمیل های که انبوه ارسال می شد را اسپم معرفی کرد. در سال ۱۳۸۸بود که ارسال ایمیل ها بهبود پیدا کرد هدف مند تر شد و کمپین های ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه ای شکل گرفت. و امروز دنیای جمع آوری دیتا و اطلاعات. ایمیل مارکتینگ ای که امروز شاهد آن هستیم بسیار اختصاصی و هدفمند طراحی شده که سعی داریم در این مقاله بیشتر به آن بپردازیم

از اینجا بخوانید : همه چیز درباره طراحی ایمیل

راهکارهای موفقیت در ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ -

ابتدا این سوال را باید بپرسیم آیا واقعا ایمیل مارکتینگ هنوز زنده است و جزیی از راهکارهای مهم بازاریابی به حساب می آید.آیا واقعا در سالی که هستیم ایمیل مارکتینگ از راه حل های بازاریابی به روز است.

جواب ما بله است. ایمیل از قدیمی ترین ابزارهای اینترنت هست و تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار است پس حضور در آن و بازاریابی نیز به طبع اهمیت بالایی خواهد داشت. بر اساس تحقیقات گسترده ای که در سال ۲۰۱۸ انجام گرفت مشخص شد از موثرترین روش های بازاریابی دیجیتالی هست حتی نسبت به سئو وب سایت ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و افیلیت مارکتینگ مشخص شد علت این موضوع استفاده زیاد افراد از ایمیل است و اگر شما به درستی در صندوق پستی مخاطب خود حضور داشته باشید بهترین بازاریابی را انجام داده اید.

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ در آمریکا انجام شد مشخص شد ۸۵ درصد از کاربران بزرگسال در اینترنت از ایمیل به صورت روزانه استفاده می کنند. در صورتی که این آمار برای موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی بسیار کمتر است.

پس چرا نباید به فکر ایجاد یک استراتژی درست ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای تجارت خود باشیم. که بیشتر به این نکات خواهیم پرداخت.

” همیشه به یاد داشته باشید شما در صندوق پستی مخاطبانتان مهمان هستید”

زمانی که مخاطب شما این اجازه را می دهد وارد اینباکس یا همان خانه آن شوید مانند این است شما به یک شام از طرفش دعوت شده اید و باید یک سری مسائل را رعایت کنید مثلا با کفش وارد نشوید, لباس مناسب بپوشید و مودب باید باشید

کسب اجازه از مخاطب

این را بدانید بدون دعوت و اجازه شما نمی توانید برای صرف شام مهمان کسی باشید پس همیشه به یاد داشته باشید همه کمپین های موفق ایمیل مارکتینگ با کسب اجازه از مخاطب انجام میگیرد.

راه های زیادی برای کسب این اجازه وجود دارد مثلا عضویت خود مخاطب در خبرنامه جذاب شما یا دعوت از ایشان برای عضویت در باشگاه مشتریان به صورت کاملا دلخواه . کاملا شفاف و صادق باشید محتوای جذابی تولید کنید تا مخاطب شما جذب این کیفیت و صداقت شما شود. قطعا شما قصد کمک دارید و اصلا به جنبه های مارکتینگ فکر نکنید و تمرکز خود را بر روی ارائه عالی ترین خبر ها و سرویس های ممکن کنید و این را بدانید موفقیت به صورت کاملا اتوماتیک سراغ شما خواهد آمد.

همیشه به یاد داشته باشید برای اینکه مخاطب شما جذب شما شود باید از یک سری اصول هم پیروی کنید و ارزشی برای میزبان خود خلق کنید.

به عنوان مثال :

  • دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی
  • دانلود رایگان و راحت یک نرم افزار کم یاب
  • ارسال یک محتوای عالی و آپدیت شده توسط شما
  • ارسال کد تخفیف

و سایر خدمات رایگانی که به ازای دریافت آدرس ایمیل و اجازه از مخاطب شما برای آن ارسال خواهید کرد.

تولید محتوای با کیفیت جدید و جذاب

اگر شما از عبارات تحریک آمیز برای جذب مخاطب خود استفاده کرده اید از دکمه های CTA هیجان انگیز در وب سایت خود داشته اید تا بهترین بانک آدرس ایمیل را داشته باشید و به مخاطبین خود قول داده اید هر هفته خبر ها ی داغی را ارسال خواهید کرد اگر به قول خود عمل نکنید و محتوای با کیفیت ای را ارسال نکنید به زودی کمپین ایمیل مارکتینگ شما با شکست مواجه خواهد شد

چه زمانی را برای ایمیل مارکتینگ باید انتخاب کنیم

این را بدانید ارسال ایمیل یک کمپین ایمیل مارکتینگ برعکس ظاهر آن که ساده به نظر می آید بسیار پیچیده و سخت است چرا که شما ایمیل ارسال می کنید نه برای حال و احوال پرسیدن شما ایمیل مارکتینگ می کنید تا برند شما بیشتر دیده شود خدمات بهتری ارائه دهید یا محصول خود را بهتر به فروش برسانید پس همیشه از خودتان بپرسید آیا ایمیل های من بهترین اطلاعات را ارسال می کنند ایا عالی تنظیم شده اند در موبایل و تبلت به چه شکلی نمایش داده می شوند.

هر تجارت و کسب و کاری راه کارها و فوت و فن خود را دارد ممکن است شما خدمات نظافت منزل ارائه دهید، پس باید بدانید چه زمانی بهترین زمان برای یاد آوری خدمات شما است یا ممکن است شما موبایل می فروشید باید بدانید مخاطب شما که قرار است از شما موبایل بخرد عاشق چه اطلاعات و آفر هایی هست که دوست دارد از شما بشنود.

به چه صورت قبل از ارسال، ایمیل را تنظیم و طراحی کنیم

بیاید ابتدا تفاوت یک خبرنامه بد با خوب را با هم بررسی کنیم یک خبرنامه بد شاید دوماه منظم ارسال شود ولی ماه سوم خبری از آن دیگه نباشه خبرنامه ای خوب خواهد بود که منظم به صورت هفتگی یا ماهانه همانطور که وعده داده بود ارسال بشه و محتوای مفید و مختصری داشته باشه .

خبرنامه های بد در قالب ها و طرح های متفاوت ارسال میشه ولی همیشه خبرنامه هایی که از کمپانی های بزرگ دریافت می کنید همه با یک فرمت واحد و با محتوایی عالی ارسال میشه.

من ماهی یک بار از سرچ کنسول گوگل (وبمستر) ایمیلی دریافت می کنم که به صورت خیلی مفید و مختصر اتفاقاتی که در وب سایت من رخ داده را به صورت گرافیکی و عالی ارایه میده یا از شرکت اپل ایمیل هایی دریافت میکنم که محصولات و خبرهای عالی را اطلاع رسانی میکنه.

باید بدانیم مخاطبین ما در انتظار چه اطلاعات و محتواهایی هستند و بر روی آن تمرکز کنیم. کمتر ایمیل ارسال کنیم ولی منظم با محتوایی عالی. من ارسال یک مرتبه ایمیل در ماه با کیفیت عالی را نسبت به چهار مرتبه ایمیل در ماه با محتوایی متوسط را ترجیح می دهم.

اگر در شرکت خود طراح UI و گرافیست ندارید خیلی شرکت های ایمیل مارکتینگ ابزارهای خوبی را در اختیارتان می گذارند تا به راحتی بتوانید ایمیل خود را طراحی و تولید کنید

همیشه کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را آنالیز کنید

استفاده از ابزارهای آنالیز یکی از بهترین راه حل ها برای بررسی مخاطبین و محتوای ایمیل شما هست.

همیشه به میزان باز شدن ایمیل ها, کلیک بر روی دکمه های که روی ایمیل خود طراحی کردین دقت کنید استفاده از تیتر مناسب درصد باز شدن ایمیل های شما را بسیار بالا خواهد برد. همیشه از تیتر هایی استفاده کنید که خواننده را ترغیب به باز کردن ایمیل شما کند با توجه به اینکه خیلی ها گفته اند زمان ارسال ایمیل اهمیتی ندارد ولی به اعتقاد من زمان ارسال ایمیل میزان باز شدن ایمیل شما را بالا خواهد برد مثلا زمانی که ایمیل شما ۸ صبح شنبه به دست مخاطب میرسه میزان باز شدن آن بیشتر خواهد بود تا ۸ شب دلیل این امر بالاتر بودن ایمیل شما نسبت به سایر ایمیل ها و زمان چک کردن ایمیل ها است.

استفاده از لینک لغو عضویت بسیار مهم است و مخاطبین شما باید به راحتی هر زمان که تمایل به دریافت خبرنامه نداشتند بتوانند عضویت خود را لغو کنند میزان مخاطبینی که از اشتراک خبرنامه شما خارج می شوند و دکمه لغو عضویت را میزنند نیز بسیار مهم است و باید آنالیز و بررسی شود

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

بررسی ارزش لیست ایمیل شما

لیست ایمیل مخاطبین شما یکی از با ارزش ترین دارایی های تجارت شما محسوب می شود هر زمان بدانید چگونه با این لیست رفتارکنید تمام هزینه هایی که پرداخت کرده اید بابت این لیست به شما باز خواهد گشت.

طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام گرفته ده دلار بابت هر عضوی که شما میگیرید هزینه می شود . پس حتی از دست دادن یک مخاطب اهمیت بالایی پیدا می کنه.

از آنالیز و آنالیتیکس غافل نشوید

اگر شما از ایمیل مارکتینگ غافل شده اید زمان آن است که مجدد تجارت خود و راه کارهای بازاریابی آن را مجدد بررسی کنید. امروزه ایمیل مارکتینگ اصولی و درست برخلاف تصوراتی که می شود بازخورد بسیار عالی در کمپین های تبلیغاتی شما خواهد داشت .

مجدد این را یادآوری می کنم شما مهمان مخاطبانتان هستید و این اجازه را پیدا کرده اید در صندوق های پستی شان حضور داشته باشید پس همیشه مودب باشید بدانید چه اطلاعاتی را دوست دارند از شما دریافت کنند چه زمانی باید خودتان را یادآوری کنید و چه ارزشی را برای آنها خلق خواهید کرد.

از آنالیز و ابزارهای آنالیتیک غافل نشید . ایمیل های خود را زیبا مختصر و واکنش گرا ( responsive ) نسبت به انواع موبایل ها تبلت ها و کامپیوتر ها طراحی کنید. دکمه های تحریک آمیز (call to action ) و تیترهای جذاب بسیار نقش مهمی در موفقیت شما دارند و بدانید اگر مخاطب شما جذب ایمیل نشود به راحتی شما را ترک خواهد کرد.

از اینجا بخوانید : ۱۳ موردی که پیش از ارسال ایمیل تبلیغاتی بعدی خود باید چک کنید

۳ ابزار ایمیل مارکتینگ

برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ سرویس‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه بهترین سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه را معرفی خواهیم کرد.

۱. سرویس ایمیل Mailchimp

ایمیل مارکتینگ -

Mailchmip بالاترین میزان استفاده را در بین رقبای خود دارد و بسیاری از شرکت‌های بین المللی از این ابزار برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون ایمیل از طریق سرویس Mailchmip ارسال می‌شود که خبر از قابیلیت‌های خاص این سرویس برای راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ گسترده دارد. این ابزار قدرتمند دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که نسخه رایگان آن امکانات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از امکانات سرویس ایمیل میل چیمپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارائه گزارش تحلیلی
  • ویرایشگر قوی با رابط کاربری ساده
  • قالب‌های سفارشی و پشتیبانی از قابلیت Drag & Drop
  • قابلیت ریسپانسیو ساختار ایمیل برای نمایش موبایلی
  • ارسال ایمیل خودکار
  • دسته بندی لیست مخاطبان
  • تهیه فرم ثبت نام

۲. سرویس MailerLite

ایمیل مارکتینگ -

سرویس ایمیل مارکتینگ MailerLite در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود که سرویس رایگان این ابزار امکانات خوبی را برای شروع بازاریابی ایمیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم سرویس میلرلایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ساخت خبرنامه حرفه ای با بلوک‌های آماده
  • ساخت لیست ۱۰۰۰ کاربره و ارسال ۱۲۰۰۰ ایمیل در ماه
  • زمانبدی ارسال ایمیل
  • یکپارچه سازی محتوای شبکه‌های اجتماعی با سرویس ایمیل
  • ریسپانسیو بودن صفحه لندینگ خبرنامه

۳. سرویس Sender

ایمیل مارکتینگ -

سرویس ایمیل مارکتینگ Sender نیز یکی از پر طرفدارترین سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه است که برای بازاریابی محتوایی محبوبیت بسیاری در بین مارکترها دارد. این سرویس نیز دارای دو نسخه پولی و رایگان بوده که امکانات کافی را براه راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیارتان قرار می‌دهد مانند:

  • ساخت لیست ۲۵۰۰ کاربره و ارسال ۱۵۰۰۰ ایمیل در ماه
  • رابط کاربری ساده
  • قالب آماده برای طراحی صفحه لندینگ محتوای ایمیل
  • امکان افزودن محتوای چندرسانه‌ای به صفحه لندینگ
  • پشتیبانی ویرایشگر از قابلیت Drag & Drop
  • امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن در نسخه وب
  • بهینه سازی برای نمایش موبایلی
  • آنالیز رفتار کاربران
  • دارای افزونه وردپرس سندر

این ۳ ابزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را برای شما بسیار ساده می‌کند و برای کاربرانتان تجربه جذابی از دریافت محتوای ایمیلی با کیفیت را رقم میزند.

از اینجا بخوانید : ۷ سرویس بازاریابی ایمیلی برتر برای کسب و کارهای کوچک

بررسی ۳ نمونه ایمیل مارکتینگ موفق ایرانی

در انتها سه مثال از ایمیل مارکتینگ های خوب نت برگ, مرکز خرید روشا و وب سایت فلای تودی را بررسی می کنیم

۱.شرکت نت برگ

کمپین ایمیل مارکتینگ : ارسال آخرین تخفیف های گروهی جذاب به اعضا خود

شرکت ارسال کننده ایمیل : getresponse

عنوان ایمیل : 🔥تخفیف‌های داغ داغ مراکز تفریحی و رستوران‌ها

این وب سایت از شرکت های مطرح در ارائه خدمات تخفیف های گروهی هست که یکی از راهکارهای همیشگی بازاریابی آن ایمیل مارکتینگ بوده است . قصد داریم قسمت های مختلف طراحی شده یکی از ایمیل های این شرکت را بررسی کنیم همانطور که در تصویر میبینید از تیتر جذاب و تحریک کننده ای در ایمیل خود استفاده کرده اند عبارت داغ داغ و یک ایموجی آتش ترکیب هیجان انگیزی برای تحریک کردن مخاطبانش بوده توجه داشته باشید اکثر شرکت های ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ امکان اضافه کردن ایموجی ها را به شما می دهند حتی شما می توانید با کپی کردن ایموجی می توانید در تیتر و متن خود از این ترفند برای جذاب تر شده ایمیلتان استفاده کنید.

نت برگ بیشتر در ایمیل های خود از تصویر های از پیش طراحی شده استفاده می کند به همراه لینک های مربوطه آن در این ایمیل تمرکز نت برگ بیشتر بر روی تخفیف بیست درصدی رستوران پرپروک بوده و در کنار آن چندین تخفیف دیگر تابستانی گنجانده شده است

در انتهای ایمیل به درستی شبکه های اجتماعی لینک پیام رسان تلگرام و اپلیکیشن های شرکت به خوبی طراحی شده و شماره تماس و پشتیبانی

همینطور که ملاحظه می کنید لغو عضویت هم در انتها استفاده شده البته خیلی ریز طراحی شده که بهتر است بزرگتر نشان داده شود

در مجموع این وب سایت به خوبی توانسته از سیستم ایمیل مارکتینگ برای رشد تجارت خود و همچنین خدمات رسانی و اطلاع رسانی به مخاطبین خود استفاده کند.

۲.مرکز خرید روشا

کمپین ایمیل مارکتینگ : معرفی شبکه های اجتماعی مرکز اطلاع رسانی واحد های مختلف این مرکز خرید ارسال فاکتورهای خرید

شرکت ارسال کننده ایمیل : mailerlite

عنوان ایمیل : کشف مزه‌های جدید در ماهشام مارکت

یکی از مراکز خریدی که توجه من را به خود جلب کرد مرکز خرید روشا بود. این مرکز خرید با داشتن تیم آی تی خوب توانسته به خوبی از سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده کند. بعد از خریدی که داشتم متوجه شدم فاکتور خرید به آدرس ایمیل من ارسال شده. این شرکت با جمع آوری اصولی آدرس ایمیل های مخاطب ها و مشتریان خود توانسته به صورت موفق هم خبرنامه های جذابی ارسال کند و هم به هنگام خرید فاکتور به صورت عالی ایمیل شود.

همیشه فاکتور های کاغذی که از فروشنده دریافت می کنیم یا مفقود می شوند یا از بین می روند. با این ایده خوب شما تمام خرید های خود را در ایمیل خود آرشیو خواهید داشت و به راحتی خرید های خود را بعد از مدت ها می توانید بررسی کنید.

۳.وب سایت فلای تودی

کمپین ایمیل مارکتینگ : ارایه آفرها تخفیف ها و خدمات ویژه شرکت از جمله ویزا, بلیط و رزرو هتل.

شرکت ارسال کننده ایمیل : mailchimp

عنوان ایمیل : Fly Today | بهترین قیمت خدمات ویزای دبی‎

فلای تودی یکی از شرکت های فعال در ارائه خدمات آنلاین گردشگری و فروش بلیط و هتل می باشد که از ایمیل مارکتینگ به نحو احسن استفاده می کند همینطور که در تصویر میبینید ارائه خدمات ویزا دبی را به صورت کاملا گرافیکی و مناسب برای مخاطب های خود ارسال کرده این شرکت بیشتر از ایمیل های گرافیکی و عکس استفاده می کند.

در انتهای ایمیل شماره تماس ها جهت ارتباط با کارشناسان شرکت و همچنین شبکه های اجتماعی به صورت مناسب جایگذاری و طراحی شده است و همچنین لینک لغو عضویت.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 251
  • بازدید کلی : 6223
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی